Publicat per
Memòria gràfica – Estació d’Autobusos de Lleida
Publicat perHenriette Beatrice Popescu
Visibilitat: Públic - Data de publicació - 3 comentaris a Memòria gràfica – Estació d’Autobusos de Lleida
Publicat per
Memòria gràfica – Estació d’Autobusos de Lleida
Publicat perHenriette Beatrice Popescu
Visibilitat: Públic - Data de publicació - 3 comentaris a Memòria gràfica – Estació d’Autobusos de Lleida
Hola, Deixo la meva proposta de sistema de senyalística per a la Estació d’Autobusos de Lleida. I l’enllaç al vídeo de presentació: https://www.pechakucha.com/presentations/sistema-senyalistica-estacio-dautobusos-de-lleida Gràcies Lliurament de l'activitat PR …
Hola, Deixo la meva proposta de sistema de senyalística per a la Estació d’Autobusos de Lleida. I l’enllaç al vídeo de presentació: https://www.pechakucha.com/presentations/sistema-senyalistica-estacio-dautobusos-de-lleida Gràcies Lliurament de l'activitat PR …
Hola, Deixo la meva proposta de sistema de senyalística per a la Estació d’Autobusos de Lleida. I l’enllaç al…
Hola,
Deixo la meva proposta de sistema de senyalística per a la Estació d’Autobusos de Lleida.
I l’enllaç al vídeo de presentació: https://www.pechakucha.com/presentations/sistema-senyalistica-estacio-dautobusos-de-lleida
Gràcies
Debatcontributions 3el Memòria gràfica – Estació d’Autobusos de Lleida
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.




















Aquest és un espai de treball personal d'un/a estudiant de la Universitat Oberta de Catalunya. Qualsevol contingut publicat en aquest espai és responsabilitat del seu autor/a.
Bon dia, Henriette,
primer de tot, felicitar-te perquè trobo que tant la proposta com la memòria executiva tenen molt nivell. M’agrada especialment la combinació de colors i el disseny general del document, que es veu molt cuidat i coherent.
Per aportar una mirada crítica i ajudar a polir alguns aspectes, diria que l’ús de la fusta vista en determinades aplicacions no m’acaba de convèncer del tot, sobretot per la combinació de colors. Per exemple, al VE-DI02 senyal mural direccional, el número 1 potser no es percep bé a distància, ja que el contrast entre el blanc i el color de la fusta és baix. En aquest cas, també valoraria fer la informació una mica més gran, aprofitant millor l’espai disponible.
A nivell més general, crec que podria funcionar molt bé aplicar la fusta de manera més homogènia, com fas a la SE-IN03 senyal informativa de lavabos. Em sembla una solució encertada perquè introdueix aquest toc de material noble sense ocupar tant espai visual ni físic.
Dit això, són ajustos puntuals. En conjunt, considero que has fet una feina molt bona i que la proposta és molt atractiva.
Felicitats!
Hola, Henriette!
M’ha agradat el teu treball per la manera com l’has dotat d’originalitat i identitat. Malgrat no ser un sistema que destaqui per una sola característica (la tipografia és senzilla i les icones són estàndard), el conjunt de colors, materials i recursos gràfics fa que sigui un sistema molt coherent. M’agrada especialment l’ús del color. Crec que és molt elegant i que està molt ben escollit per a l’espai que ens ocupa, que és una estació d’autobusos. En un entorn amb un trànsit constant de persones, aquest granat transmet una certa sensació de calidesa i seguretat, i ajuda a generar una atmosfera més tranquil·la.
Tanmateix, tinc la sensació que el vermell que mostres a la identitat gràfica no és exactament el mateix que el del sistema senyalístic. Pot ser? Potser es tracta només d’una inspiració o d’una referència, però crec que aquest aspecte pot resultar una mica confús.
L’únic element que trobo a faltar és un mapa amb la ubicació de les diferents senyals. El fet que incorporis el plànol de l’estació com a element gràfic dins del disseny del treball ajuda a conèixer millor l’espai, però considero que també és necessari un mapa específic que permeti localitzar les senyals i entendre els fluxos de trànsit d’usuaris que el sistema preveu. Al PechaKucha he vist que utilitzes el mapa per a la identificació de l’espai, cosa que em sembla adequada per contextualitzar el projecte. Tot i això, com he comentat, trobo a faltar aquest detall.
Per la resta, és un treball que realment m’ha cridat l’atenció per la seva estètica i per la seva coherència global, així que moltes felicitats!
Hola Henriette
En revisar el teu inventari de senyals m’he adonat que jo també hauria d’haver aplicat codis identificatius a les meves senyals; és una decisió que ordena molt el sistema i la prenc com a aprenentatge. Els teus esbossos són un altre punt fort: podrien ser perfectament una referència per a mi.
Com a punt de millora, em sembla que les dues tipografies que has triat s’assemblen força entre si. Això pot restar contrast i jerarquia al conjunt i podria ser un desavantatge a l’hora de diferenciar els nivells d’informació. Provaria una combinació amb més contrast entre la família dels títols i la del text per reforçar la llegibilitat.